Истински фойерверк от новости при BMW, Mercedes и Volkswagen на Автосалон София 2019
Традиционно щандовете на BMW, Mercedes и Volkswagen са едни от най-посещаваните на всяко автомобилно изложение. Ето какво подгогвят трите марки за посетителите на Автосалон София 2019.
BMW ще е един от изложителите в предстоящия „Автосалон София 2019“, който ще участва с най-много експонати. Баварците ще представят последните попълнение в обширната си гама. В нея има коли от всички класове, в това число и такива с електрическо задвижване. Три ще са премиерите на германският производител на премиум автомобили. Две от тях са от върха на гамата – М8 кабриолет и много интересната четириврата версия на серия 8 – Gran Coupe. При тях е наличен може би най-мощният сериен мотор на марката – 4,4-литров V8 двигател, който в стандартния си вариант развива 600 к.с., а във версията Competition мощността му е 625 к.с. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 3,1 секунди, като с пакет M Driver’s Package максималната скорост стига до 305 км/ч.
Съвсем нова за посетителите ще е и най-малката модификация – BMW серия 1, което беше обявено за революционно в историята на марката, тъй като вече е с предно предаване. В „Интер Експо Център“ ще бъде изложена модификаията 120d xDrive. Под капака на автомобила е вграден 2,0-литров дизелов мотор с 4 цилиндъра, който развива 190 к.с. мощност и 400 Нм въртящ момент. Благодарение на новата архитектура с предно задвижване, най-малкият баварец предлага значително повече място при почти идентични размери. Увеличението засяга най-вече пространството за пътниците на задните седалки, както и обема на багажника.
Компания ще им прави и серия 3 с нов двигател във версията M340i xDrive. Това е най-бързата „тройка“ в момента и ще остане такава до излизането на М3. Тя е оборудвана с агрегат, развиващ 387 к.с. и 500 Нм. За Европа моторът ще развива 374 к.с., като той е получил турбокомпресор twin-scroll и стоманен изпускателен колектор. Само 25% от детайлите са идентични с тези на старото поколение. Трансмисията е 8-степенен автомат Sport Steptronic със ъкратено предавателно съотношение и функция за launch control.
Представител на автомобилите с нулеви вредни емисии е BMW i3s. Благодарение на по-голямата си батерия 120 Ач, хечбекът изминава около 280 км с едно зареждане. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 7 секунди. Освен че не отделя отделя вредни емисии, интериорът му е направен от естествени или рециклирани материали като чиста вълна и евкалиптово дърво, добито по сертифициран начин.
Няма са се мине и без много популярните в последните години кросоувъри. На изложението ще бъдат показани BMW X5 (версия xDrive M50d) и BMW Х7 (версия xDrive M50i). При последния моторът е 4,4-литров V8 и развива 530 к.с. и 750 Нм въртящ момент. Двигателят е получил нови бутала, цилиндрова глава, картер, колянов вал и турбокомпресори с увеличен размер. Ускорението на огромната машина от 0 до 100 км/ч отнема само 4,7 секунди.
Естестествено, участие в изложението ще отбележи и марката MINI, която тази година чества юбилей – 60 години. На щанда ще има два впечатляващи експоната – MINI Clubman във версията John Cooper Works и MINI Countryman. Първият от тях е най-мощният модел на британската фирма, като се задвижва от 2,0-литров бензинов агрегат с 306 к.с. Той работи в комбинация с 8-степенна автоматична скоростна кутия Steptronic и фирмената система за задвижване на четирите колела All Four. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема едва 4,9 секунди.
За Mercedes настоящата година е изпълнена с премиери за компанията от Щутгарт и не е учудващо, че броят на новите модели на софийското изложение е наистина внушителен. Една от новостите на щанда е А-класа седан. Автомобилът използва познатата вече техника на актуалното издание на А-класата, но е с ново изпълнение на каросерията, предлагано за пръв път от Mercedes. Моделът има рекордно нисък аеродинамичен коефициент от едва 0,22.
На същата технологична платформа е изградено и новото издание на CLA, като моделът е доста близък по концепция до А-класата седан, но е замислен повече като купе с четири врати и по-динамичен характер. Подобно на останалите модели, създадени на същата платформа, автомобилът разполага с иновативната мултимедийна система MBUX.
Важно от пазарна гледна точка е представянето на обновения SUV модел GLC, който предлага на клиентите си избор между стандартна каросерия и купе с четири врати, а на автосалона е наличен и в особено атрактивната динамична модификация GLC 43 AMG Coupe. Въпросната версия се задвижва от битурбо бензинов V6 двигател с максимална мощност 390 конски сили (23 к.с. повече отпреди) и пиков въртящ момент от 520 Нм. Времето за спринта от място до сто километра в час е само 4,9 секунди.
С ново поколение е и най-продаваният модел на марката у нас – GLE, а по-големият му събрат GLS идва у нас съвсем скоро след световното си представяне. И двата модела са изцяло нови както като техника, така и като дизайн, и са изключително близо до върха в своите класове в области като комфорт, безопасност и асистиращи системи. Освен с изключително равнище на удобство при пътуване, големият GLS може да се похвали и със изобилие от простор за до седмина души. Клиентите имат избор между 3-местно стандартно изпълнение на втория ред или пък две свръхкомфортни индивидуални седалки. Окачването Е-ACTIVE BODY COTROL със светкавична бързина се напасва към всяка ситуация на пътя, създавайки оптимално съчетание от комфорт и стабилност. Изобщо GLS има всички основания да бъде наречен “S-класата сред SUV моделите на Mercedes”.
Може би най-атрактивно от гледна точка на публиката е представянето на спортното подразделение Mercedes–AMG, което може да се похвали с цели три експоната, които са сред най-впечатляващите продукти в цялото моделно портфолио на компанията. Най-внушителният измежду тях е G 63, който играе ролята на топмодел в семейството на митичния всъдеход и със своите 585 конски сили и неповторим звук на практика няма нито един пряк конкурент на пазара. Огромната мощ се извлича от четирилитров V8 със система за принудително пълнене с два турбокомпресора. Колелата на мастодонта са с диаметър 22 цола. Естествено, не по-малко привлекателни за публиката са атрактивното купе с четири врати GT 63 S 4M, както и класическия суперспортен модел GT Coupe R. Четиривратият GT 63 S 4M има под предния си капак фамозен 8-цилиндров двигател с би-турбо пълнене, развиващ 639 конски сили и 900 нютонметра. С тези си показатели моделът може да постига максимална скорост 315 километра в час и се катапултира от място до сто километра в час за невероятните 3,2 секунди.
Volkswagen Passat ще е основният акцент на щанда на VAG групата, главно заради голямата технологична модернизация при модела. Актуализацията променя коренно най-успешния среден в световен мащаб, от който вече са продадени над 30 милиона. Благодарение на следващото поколение инфотейнмънт системи (MIB3), при желание новият модел може да бъде постоянно онлайн и да предостави изцяло нови функции и услуги на водача и неговите спътници. Новите асистиращи системи, като Travel Assist например, повишават равнището на безопасността и комфорта и превръщат новия модел в първия Passat, способен да се движи със скорост до 210 км/ч в частично асистиран режим на шофиране. За пореден път бестселърът ще бъде представен на пазара във версии седан и комби.
Един от ключовите варианти в гамата на модела несъмнено е Passat GTE. Това е първият представител на новото поколение plug-in хибридни модели на VW със значително по-голям автономен пробег на електричество. Ключовото нововъведение при него е акумулаторната батерия с повишен енергиен капацитет 13 кВтч, коeто е ръст от 31 процента и увеличава автономният пробег на електричество в условията на новия цикъл WLTP до 55 километра при комби версията Variant и до 56 километра при седана. Тези стойности са с 20 километра по-големи, отколкото при предходния модел, което е в състояние напълно да промени живота зад волана и на Passat GTE. Дори в големи градове като Берлин или Париж, повишеният капацитет на акумулаторната батерия е достатъчен, за да покрие ежедневния пробег на изцяло електрическа тяга и следователно с нулеви локални емисии. Благодарение на новите настройки на хибридния режим на движение, сега, дори при изминаване на по-продължителни разстояния, е много по-лесно да се съхрани достатъчно електроенергия за движение без емисии в градската зона в заключителния етап на пътуването. Специалистите на Volkswagen са акцентирали и прецизирали допълнително дизайна на Passat. Предната и задната броня, радиаторната решетка и логото на Passat (вече разположено централно отзад), се отличават с ново оформление.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.