Японските марки вадят самурайски мечове на автосалона
Mazda, Honda, Suzuki и Mitsubishi формират нови тенденции при задвижването
В битките японските самураи залагали на два меча – дълъг (основен) и къс, използван предимно за места, където движението е ограничено, защото са компактни и лесно се вадят от калъфа. Подобно на предците си, японските инженери от Mazda, Honda, Suzuki и Mitsubishi продължават да правят както малки, така и големи автомобили, че да предложат модел за всеки вкус и всеки джоб.
За голяма част от клиентите най-важно е колата да бъде проектирана и произведена в Япония. И това никак не е случайно. И до днес автомобилите, идващи от страната на изгряващото слънце, са много надеждни и иновативни. С новите си модели марките Mazda, Honda, Suzuki и Mitsubishi не само предлагат сигурни и емоционални автомобили, но и развиват нови тенденции в задвижването, основно в две посоки – хибриди и коли с икономични, но ефективни бензинови двигатели.
На тазгодишния автомобилен салон Mazda ще представи изцяло новия си компактен кросоувър Mazda CX-30. Японската компания позиционира новия кросоувър между двата успешни модела CX-3 и CX-5. Тройката в името означава, че е изграден на базата на новата Mazda 3. Новата CX-30 е насочена към младата аудитория и компанията очаква да привлече клиенти, които искат да купят ярък и стилен автомобил. Това е първият кросоувър, който получава нова интерпретация на дизайнерския стил Kodo, запомняща се с ярък външен дизайн. В салона линиите са елегантни, преобладават меките повърхности, таблото е облицовано с висококачествена кожа. Има нов 3-лъчев волан и голям 8,8-инчов екран на мултимедийната система. Новата Mazda CX-30 ще се предлага с новия бензинов двигател SkyActiv-X, съчетан с 6-степенна механична и 6-степенна автоматична скоростна кутия. Предлага се както със задвижване само на предните колела, така и с двойно предаване. Новият революционен бензинов двигател SkyАctiv-X е с работен обем от два литра, но не използва турбокомпресор, а комбинира предимствата на традиционния атмосферен мотор с отзивчивостта и ефективността на дизеловия агрегат. Новата технология на горене не разчита на запалителна свещ, а работи на принципа на компресионно самозапалване при висока степен на сгъстяване. Базовото ниво на оборудване е доста богато, а цените започват от 45 980 лева. През следващите години японците ще използват новия двигател SkyActiv-X в почти цялата си гама, тъй като според първите тестове той е с 30% по-икономичен.
С него ще дебютира и новата Mazda 3 във варианти хечбек с 5 врати и седан. Тя може да се поръчва с нова система за задвижване на четирите колела, при която има сериозно намаляване на загубите на въртящ момент. 4х4 предаването прецизно дозира тягата между предната и задната ос, а със спирачни импулси към вътрешните на завоя колела се подпомага по-прецизното следване на кривата. Още на пръв поглед новата 3-ка пленява с агресивния си дизайн и страстния червен цвят на хечбека, а седанът се отличава с елегантни линии, хармонични пропорции и престижно излъчване.
Може би най-вълнуващата премиера на щанда на Mazda на изложението в София ще бъде двуместният открит роудстър MX-5 в своята лимитирана юбилейната версия, посветена на 30-ата годишнина от появата на модела. Тя е екипирана с най-богатото оборудване и всички екстри, които се предлагат за четвъртото поколение на MX-5. Моделът се отличава по уникалния оранжев цвят на каросерията Racing Orange и черните алуминиеви джанти Rays. Същият оранжев цвят се използва за спирачните апарати, които на предната ос са Brembo, а на задната Nissin, както и за декорация на интериора. Специалната версия е оборудвана със спортни седалки Recaro с тапицерия Алкантара и озвучителна система Bose. Юбилейната Mazda MX-5 30th Anniversary Edition се предлага като роудстър с текстилен гюрук, но и с твърд сгъваем покрив RF. Всеки автомобил има метална табелка с пореден номер на серията. Общият брой на юбилейната MX-5 е 3000 екземпляра, от които 3 бройки са предназначени за България.
Honda ще има цели три премиери на софийския автосалон. Марката ще покаже новия кросоувър CR-V с революционна версия Hybrid. Ако досега хибридите на Honda бяха от вида на така наречените „меки хибриди“, с новата система i-MMID сега нещата се променят. Тук хибридното задвижване използва два електрически агрегата, като всеки от тях работи и като електромотор, и като генератор. Три са режимите на задвижване – електрически, при потегляне и при ниска скорост, хибриден, при ускорение, и бензинов, при висока скорост. При спускане по наклон и при спиране i-MMІD ползва излишната енергия за дозареждане на батерията. Новата Honda CR-V Hybrid пристигна в България непосредствено след старта на европейските продажби на модела и вече може да бъде открит в шоурумите на оторизирания вносител на марката за България – „Бултрако Моторс” АД. Цените на модела започват от 63 990 лева. Най-ниското ниво на оборудване е Comfort с предно предаване, а най-високото – Prestig с четири задвижващи колела. За останалите два варианта на обзавеждането – Style Plus и Premium – купувачите могат да избират между двата вида предаване.
Другите две звезди на щанда ще бъдат на две колела – мотоциклетите CB500F и CBR650R. Honda ще покаже общо 7 автомобили и 9 мотоциклета, което значи почти пълната гама на марката – от обновения Jazz, десетата генерация на Civic във версии хечбек и седан, фейслифта на HR-V и бензиновата версия на световния бестселър CR-V, вече и със 7-местна конфигурация. По традиция в последния ден от изложението посетителите, попълнили анкетна карта за автомобил по избор, участват в томбола с многобройни награди, най-голямата от които е нова кола. Именно през октомври е моментът някой почитател на марката да избере Honda Jazz, който е сред чудесните възможности от богатия списък с модели. Традиционно именно този модел се нарежда сред най-здравите автомобили на вторичния пазар.
Щандът на японската марка Mitsubushi се превръща в поле за изява на обновения компактен ASX – третият най-продаван модел на компанията. Outlander PHEV – най-продаваният Plug-in хибрид в Европа пък блести с ново задвижване, включващо 2,4-литров бензинов агрегат и два електромотора.
Изненадите не свършват дотук – в тест-драйв зоната може да бъде открит, отново премиерно за България, новият L200 – поредното издание на легендарния пикап, отправящо заявка да остане още дълго в сърцата на феновете си. Бестселърът на изминалата година – Eclipse Cross, също ще може да бъде видян на изложението, като новото около него е, че вече се предлага и с дизелов двигател. Нека не забравяме и Outlander – рационалният SUV със седемместна версия и двулитров бензинов двигател.
Основната тежест при Suzuki тази година се пада върху постепенното въвеждане на технология от типа мек хибрид в цялата европейска гама на марката. Хибридната система на Suzuki комбинира интегриран стартер-генератор и литиево-йонна батерия, като тя се зарежда с електричество, генерирано от енергията при намаляване на скоростта на автомобила, за да подпомогне ускорението при потегляне и да намали разхода на гориво. Моделите Swift и Ignis вече са оборудвани с леката и компактна хибридна система в цялата си продуктова линия, а в края на 2019 година ще започне и производството на новите хибридни SUV модели – Vitara и S-Cross. Това реално означава, че от началото на 2020 г. всички модели в гамата на Suzuki ще се предлагат с технология мек хибрид, а автомобилите ще бъдат още по-икономични.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.