SUV-манията продължава да владее всички класове, дори и луксозния
Безспорно най-бурно растящият сегмент в последните години е този на кросоувър автомобилите, като започнем от най-малките и стигнем до най-внушителните представители на премиум марките. Абсолютно сигурно е и че те ще бъдат най-интересни за посетителите на най-важното автомобилно събитие в България за 2019 г. – международният Автомобилен салон София, който ще се проведе от 12 до 20 октомври в „Интер Експо Център“.
Land Rover ще представи лимитираната серия Range Rover Velar SVAutobiography Dynamic Edition. Проектиран като върховото изпълнение в гамата на Velar, новият модел е разработен от Special Vehicle Operations и се задвижва от 5,0-литров двигател V8 с 550 к.с. и суперчарджър. Най-мощният Velar ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,5 секунди и може да достигне скорост от 274 км/ч. Моделът се отличава с нова предна броня с по-големи въздухозаборници, нова радиаторна решетка и долни странични оригинални протектори. Силно преработена е и задната броня с вграден четворен ауспух. Кора под трансмисионния тунел помага за още по-добрата аеродинамичност. Ексклузивността на този супер автомобил се засилва и от факта, че този модел ще бъде достъпен за покупка само в рамките на 1 година.
Британският производител ще покаже и обновения Land Rover Discovery Sport. След модернизацията всъдеходът е преминал на нова платформа и вече е получил хибридни силови агрегати. Забелязват се леки промени по външния вид, както и нови, още по-качествени материали в салона.
Както Range Rover Evoque, така и Land Rover Discovery Sport вече е изграден на платформата Premium Transverse Architecture (PTA). Тя разчита на подобрено McPherson окачване отпред и на многоточково с интегрално звено отзад. Твърдостта при огъване и усукване е увеличена с 13%. Преминаването на ново шаси позволява и още нещо – да се обновят и електрифицират двигатели, а също така да се подобри и комфорта по време на движение. В гамата задвижващи агрегати вече е включен хибрид с 48-волтова батерия и стартер-генератор с ремък. Всъдеходът може да бъде оборудван с бензинови и дизелови двигатели от семейството Ingenium с мощност до 250 к.с. Пътният просвет на Discovery Sport е 212 мм и всъдеходът може да преодолява ров с дълбочина до 600 мм, а също така да тегли ремарке с тегло до 2,5 тона.
И понеже току-що споменахме и за допълнително електрическо задвижване, категорично то прави мощните и луксозни високопроходими машини още по-интересни и привлекателни. Всички големи производители активно работят в това направление и Бъдещето не само, че идва бързо, но на практика вече можем да кажем, че ще е тук, на Автосалон София през октомври. Някои от най-модерните електрически SUV премиум автомобили от скоро са на пазара, но практически на софийското изложение всички фенове ще могат да се запознаят отблизо с тях.
Jaguar I-Pace се появи преди около година, но вече спечели над 70 престижни награди. Сред тях са „Световен автомобил на 2019“, „Най-добър дизайн в света“, „Най-екологичен автомобил в света“, „Европейски автомобил на годината“, „Най-добър автомобил на годината“ в Германия, Норвегия и Великобритания и др. Първият електрически модел в историята на големите котки се задвижва от два електромотора със съвкупна мощност 400 к.с. и 696 Нм, които осигуряват ускорение от 0 до 100 км/ч само за 4,8 секунди. Максималната скорост на I-Pace е 200 км/ч, а батериите с капацитет 90 кВт/ч осигуряват пробег от над 400 км, измерен по цикъла WLTP. Те могат да бъдат заредени от 0 до 80% за точно 40 минути на специалните електрически станции, които осигуряват постоянен ток от 100 киловата. В България вече има над 130 зарядни станции и броят им непрестанно расте. Батерията на новият I-Pace може да бъде заредена и посредством най-обикновен контакт от стената вкъщи, който предоставя променлив ток от 7 киловата. Тогава обаче ще са необходими малко над 10 часа за зареждане на 80%. Цената на автомобила започва от малко над 150 000 лв.
Audi e-tron е съвсем нов представител на германския автомобилен гигант и също ще бъде в „Интер Експо Център“. Параметрите, които предлага, са близки до тези на английската модерна машина. Максималната мощност е 408 к.с., а въртящият момент достига 664 Нм. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 5,8 секунди, като с едно зареждане на батериите германският електрически кросоувър изминава малко над 400 км. Батерията е с капацитет 95 кВт/ч, като Audi също предлага система за бързо зареждане, благодарение на която за 30 минути се запълва 80%. При използване на стандартно зарядно с мощност 11 киловата времето за пълно зареждане е 8,5 часа. Цената на този автомобил също стартира от 150 000 лв. Audi e-tron е оборудван със система за електронен контрол на устойчивостта с 4 степени, както и със 7 режима за управляващата електроника. Пневматичното окачване може да регулира височината на каросерията в пределите на 76 мм – в режим off-road то първоначално се вдига с 35мм, а при нужда след това – с още 15 мм. При движение със скорост 120 км/ч автоматично кросоувъвът „кляка“ с 26 мм ниско до асфалта. Друга интересна и определено иновативна функция на e-tron са т.нар. виртуални огледала – система от камери и малки дисплеи в кабината, които заменят конвенционалните странични огледала. Екраните, вградени в предните врати, ще позволяват промяна на ъгъла и приближението на картината, а също така ще предоставят и информация за автомобили в мъртвия ъгъл.
Компания на луксозните германски и английски SUV-модели ще прави японският елитен производител Lexus, който готви две премиера за публиката на Автомобилен салон София 2019. Това са първият компактен кросоувър в историята на компанията – UX и новото издание на престижния седан ES.
Lexus UX навлиза уверено в най-бързо растящия SUV-сегмент, за да отговори на разностранните очаквания на модерните градски хора. Зареден с динамика, UX е разработен да осигурява бързо и вълнуващо шофиране, заедно с характерното за Lexus плавно поведение. Очакванията са за много клиенти UX да е не само техният първи Lexus, но и първият им луксозен автомобил. Той използва новата глобална платформа GA-C, която се отличава с олекотена, но и много здрава структура и изключително нисък център на тежестта. Името на UX е производно на основната концепция от дизайнерския екип и описва мисията на автомобила: Urban (градски) + X-over (кросоувър) = UX. Наличен е в две версии: UX 250h с четвърто поколение самозарядно пълнохибридно задвижване, включващо нов високоефективен 2,0-литров 4-цилиндров бензинов двигател, разработен специално за тази платформа и UX 200 с почти идентичен 2,0-литров бензинов двигател с върхово ниво на топлинна ефективност.
Традиционните клиенти ще намерят новия седан ES по-просторен, по-тих и по-безопасен в сравнение с преди, докато новото поколение от потребители ще се запознаят с лимузина с отлично поведение, водещи в класа си технологии за безопасност и ниво на изработка. Седмото поколение ES е първото издание на модела, представено на пазарите в Европейския съюз и България. Той следва флагманския седан LS и купето LC в написването на нова глава в дизайна на Lexus, който цели по-силно емоционално въздействие. Моделът се предлага в България единствено с пълнохибридно задвижване – ES 300h.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.