„Автосалон София 2019“ стартира със световна премиера
„Автосалон София 2019“ стартира с огромен интерес от феновете и това е напълно разбираемо с оглед на изложените в „Интер Експо Център“ автомобили. Някои от тях за първи път се показват пред публика не само в България, но и в Европа, че даже и в света.
Световната си премиера отбелязва Nissan Juke, който беше показан само на снимки по-рано тази есен. Японската марка пропусна автосалона във Франкфурт, така че именно София е мястото, където Juke може да бъде видян за първи път на живо. Моделът е разработен за пазара в Европа и трябва да продължи успехите на предшественика си, от който за 10 години бяха продадени над 1 млн. бройки.
Задвижването на новия Juke става с 1,0-литров, 3-цилиндров турбо-двигател, съчетан със 6-степенна ръчна или 7-степенна автоматична трасмисия от нов за марката тип – с двоен съединител. В Nissan наблягат и на модерно оборудване, като залагат най-вече на системата за полуавтономно управление Nissan ProPILOT, както и на NissanConnect – иновативна система за информация, развлечение и навигация, с възможност за актуализация в реално време.
Премиера за България отбелязва бестселърът на Renault – компактният хечбен Clio. Това е най-успешният модел в историята на френската марка, като до момента от него са продадени 15 млн. бройки. Новата генерация идва с вертикално позициониран и най-голям в класа си информационен екран/таблет, както и с изцяло дигитално контролно табло. Моделът има напълно нов интериор, а обемът на багажника е увеличен до 391 литра.
На огромен интерес се радват и експонатите на BMW. Тук премиерата за България е на новото BMW Серия 1, което беше обявено за революционно в историята на марката, тъй като вече е с предно предаване. В „Интер Експо Център“ е изложена модификацията 120d xDrive, която се задвижва от 2,0-литров дизелов мотор с 4 цилиндъра, с мощност 190 к.с. и 400 Нм въртящ момент. Благодарение на новата архитектура с предно задвижване, най-малкият баварец предлага значително повече място при почти идентични размери. Увеличението засяга най-вече пространството за пътниците на задните седалки, както и обема на багажника.
Посетителите на салона се радват и на две нови модификаии, разположени на върха на гамата – М8 кабриолет и четиривратата версия на Серия 8 – Gran Coupe. Те се задвижват от най-мощния сериен мотор на марката – 4,4-литров V8 двигател, който в стандартния си вариант развива 600 к.с., а във версията Competition мощността му е 625 к.с. Ускорението от 0 до 100 км/ч за М8 отнема 3,1 секунди, като с пакет M Driver’s Package максималната скорост стига до 305 км/ч.
Със сериозна мощност може да се похвали и новият Range Rover Sport SVR, който е също е сред привличащите внимание експонати на изложението. Луксозният кросоувър има 575 к.с., осигурявани от V8 двигател. Това е най-бързият Land Rover, като ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,9 сек. и развива максимална скорост от 280 км/ч.
Редом с него е изложен и първият електрически модел на марката Jaguar. Това е кросоувърът I-Pace. Той предлага пробег от 470 км, ускорява от 0 до 100 за по-малко от 4,7 секунди и се зарежда за 40 минути от бърза зарядна станция.
Сред марките, представени от „Мото Пфое“, е и Volvo, която залага на новото поколение на седана S60. Инженерите на шведския бранд го наричат „Най-добрият спортен седан в историята на Volvo“, като той идва и с хибридно задвижване.
Дебют за България отбелязва и новият компактен кросоувър на KIA – XCeed. Той се отличава от стандартния Ceed по увеличения зо 184 мм пътен просвет, както и по по-високо разположените места в салона. Обемът на багажника е 426 литра, като при свалени задни седалки той достига 1378 литра. KIA XCeed се предлага с бензинови турбомотори с обем от 1,0 до 1,6 литра, които развиват съответно от 120 до 204 к.с. Ще има и версии с 1,6-литров дизел, развиващ 115 или 136 к.с. Най-слабият бензинов агрегат се съчетава само с 6-степенна механична скоростна кутия, за останалите е предвидена и 7-степенна автоматична трансимисия с два съединителя.
Другата премиера на корейците в София е на новата KIA e-Soul. Това беше първият електрически модел на компанията, а сега ще видим и неговата нова генерация. Основната промяна в случая е в батерията, чийто капацитет е увеличен до 64 кВт/ч. Това ще осигури на електромобила пробег от над 450 км, което е два пъти повече от досега. Мощността на електрическия мотор си остава 204 к.с.
Дебют за България записва и новата марка Cupra. Доскоро така се казваше спортното подразделение на SEAT, но вече под това име се подвизава нов автомобилен производител. Неговият първи модел е кросоувър, оборудван с 2,0-литров бензинов турбомотор, развиващ мощност от 300 к.с. и 7-степенна автоматична скоростна кутия. Спортният кросоувър разполага със система за задвижване на четирите колела 4Drive, като ускорява до 100 км/ч за 7,0 секунди
SEAT също показва своя най-нов модел – Tarraco. SUV-автомобилът е обоудван с 2,0-литров дизел с мощност 190 к.с., като той рабои със система за задвижване на четирите колела 4Drive, както и с автоматична скоростна кутия със 7 предавки.
Премера за България отбелязват и в Opel. Там акцентът е на изцяло електрическата Corsa, която е първият модел на ток за германската марка. Хечбекът се задвижва от електромотор с мощност 134 к.с., а батерията му е с капацитет 50 кВт/ч. С едно зареждане електромобилът изминава до 330 км, измерени по новия цикъл WLTP. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема само 8,1 секунди. Редом с него e изложена стандартната версия на модела, като в София тя е в ниво на обоудване GS Line. Под капака на този автомобил е разположен 1,2-литров турбомотор с три цилиндъра, развиващ мощност от 130 к.с. С него тази Corsa вдига 100 км/ч от място за 8,7 секунди.
Компанията представя официално в София и първия си плъг-ин хибрид – Grandland X PHEV. Той е оборудван с 1,6-литров бензинов двигател и два електромотора, като съвкупната мощност на задвижващата система е 300 к.с. Скорост от 100 км/ч след натискане на газта се достига след 6 секунди, а батерията с капацитет 13,2 кВт/ч позволява пробег само на ток от 51 км.
Subaru също записва премиера, като това е новото поколение Forester. То е оборудвано с най-новата задвижваща система на Subaru – e-BOXER. Тя съчетава 2,0-литров хоризонтално разположен бензинов двигател с директно впръскване с 80% нови компоненти, електрически мотор и специално разработена трансмисия Lineartronic. Системата Subaru e-BOXER контролира разпределението на мощността между бензиновия двигател и електрическия мотор в зависимост от условията на движение и предлага три режима на работа: Engine driving (Задвижване с двигателя), EV (Електрическо задвижване), Motor Assist driving (Задвижване с подпомагащ електрически мотор).
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.