Renault, Peugeot, Citroen и DS Automobiles отново представят на автосалона в София множество модели с авангарден дизайн и модерни линии, с които привличат посетителите, но добавят и нови технологии, които се оказват решаващи при избора на нов автомобил.
На щанда на Renault в столичния „Интер Експо Център“ до 27 октомври, в унисон с продуктовата си и технологична офанзива, френската марка представя едни от своите най-високотехнологични модели.
На изложението в София своята премиера в ярък жълт цвят Yellow Pop прави изцяло електрическото Renault 5 E-Tech electric. Новият модел е модерен наследник на иконата - предшественик от 70-години и мощно се включва в електрическата офанзива на марката. Отвътре Renault 5 се отличава с голям 10,1-инчов мултимедиен сензорен екран. Новият модел се доставя с двигател с мощност от 150 к.с. и пробег до 400 км по WLTP. Зареждането на бърза станция DC може да се осъществява с мощност до 100 кВт. Новото Renault 5 е функционален и същевременно достатъчно лек автомобил за водачите, които обикновено изминават къси разстояния в градската джунгла.
Изцяло новеят Renault Scenic E-Tech electric, който беше избран за „Автомобил на годината 2024“ в Европа, също е тук, на софийския салон. Проектиран е с мисъл за семействата и нуждата им да пътуват свободно и безопасно. Новият Scenic E-Tech е електрически, модерен и оборудван с интуитивни технологии. Моделът поставя като акцент най-вече удоволствието от шофирането на ток. С мощност до 220 к.с. и компактни размери, той осигурява динамично и пъргаво управление. С батерия с капацитет 87 кВтч, новият Scenic E-Tech electric може да се похвали с пробег по WLTP от 625 км и бързо зареждане на станция до 150 кВт.
Новото Renault Rafale E-Tech full hybrid е новият флагман на марката. Кросоувърът пленява с експресивен дизайн, динамично пътно поведение и осигурява максимална доза удоволствие от шофирането. Новият модел остава верен на философията на Renault, като обръща специално внимание към всеки пътник. Мултимедийната система OpenR Link от последно поколение с вградени услуги на Google задава непознати изживявания. Новото Renault Rafale включва и няколко иновации на борда. Моделът се ползва от интерактивния панорамен покрив Solarbay с технология от ултрапремиум автомобилите, който може да се управлява гласово чрез Google Assistant и позволява поетапно затъмняване за оптимален светлинен и температурен комфорт в купето. Rafale предлага нови специални седалки, високотехнологичен подлакътник Smart Armrest за пътниците отзад и множество иновативни цветове и материали. Новото Renault е оборудвано с 32 системи за помощ на водача и се задвижва от хибриден бензинов E-Tech full hybrid двигател с мощност 200 к.с., който осигурява нисък разход на гориво от едва 4,7 л/100 км и емисии на CO2 от 105 г/км.
Renault Symbioz пък демонстрира перфектната симбиоза между иновативни технологии и комфорт. Съчетавайки най-доброто от автомобилите на Renault в C-сегмент по отношение на модулен дизайн, свързаност и ефективност, изобилстващ от експертни решения, Symbioz отговаря на най-високите стандарти за комфорт в купето, както за кратки, така и за дълги пътувания. Symbioz е оборудван с мултимедийната система OpenR Link с вградени Google услуги, както и с интерактивния панорамен покрив Solarbay. Компактен отвън, но просторен отвътре, с обем на багажника до 624 литра и модулен интериор с плъзгаща се задна седалка, Symbioz е сред най-добрите в своя клас. Проектиран както за градския трафик, така и за семейния живот, Symbioz е наистина универсален.
На щанда на Peugeot има две ключови премиери на „лъва“, които дебютират пред широката публика по време на автосалона – изцяло електрическите кросоувъри 3008 и 5008. Те са изградени върху изцяло новата платформа на Stellantis STLA Medium и постигат най-високата производителност в класа си, както и най-добрият пробег от съответно 700 км за Е-5008 и 668 км за E-3008. Клиентите могат да избират между хибридно, plug-in хибридно и изцяло електрическо задвижване, като е наличен и вариант със задвижване на четирите колела. Всичко това е допълнено от модерен интериор, интуитивни системи за сигурност и характерния за марката i-Cockpit. Още няколко знакови модела на Peugeot са в състава на експозицията на марката - 2008 е носител на наградата „Златен волан“ през 2023 г., а 208 е най-продаваният автомобил в Европа за 2022 г. Новото Peugeot 308 беше избрано за „Германски автомобил на годината“ в компактния сегмент през 2022 г., а новото Peugeot 408, както и 508 се сдобиват и във версия Peugeot Sport Engineered.
Citroen обновява гамата си с новите C3 и C3 Aircross. Моделът C3 е поредната стъпка на френската марка към по-достъпната електрификация и ще е първата премиера на щанда на марката. Акцент е и хибридната му версия със 100 к.с., способна да измине до 50% от пътуванията в града на електричество. Дебют прави и напълно преобразеният C3 Aircross, създаден върху нова технологична платформа и с Advanced Comfort окачване, просторен интериор и редица модерни технологии. Наред с премиерите, почти екзотика е вече дизеловата версия на C4 X. На щанда са и хибридните модификации на C4, C5 Aircross и C5 X, както и кокетният и изцяло електрически My Ami Peps.
Марката DS Automobiles представя ексклузивната колекция „Антоан дьо Сент Екзюпери“ в София. Стилната марка е подготвила за посетителите моделите си DS 4 и DS 7. Вдъхновение за нея са произведенията и пътешествията на френския писател и авиатор, а представителите й са с разнообразие от задвижвания - 100% електрическо, хибридно, plug-in хибридно, бензиново и дизелово. За вниманието на публиката ще се съревновава и новата версия Hybrid на DS 4, постигнала не само по-ниски емисии на въглероден диоксид, но и до 20% по-малък разход на гориво, както и изцяло електрическият DS 3 E-Tense.
През първия уикенд на Автомобилен салон София има отбелязани рекорди. Посетителите, обиколили 6-те препълнени с нови и интересни автомобили зали на Интер Експо Център през изминалите събота и неделя, са повече от 16 000, което е с 13% повече от съответните дни на предишното софийско изложение. И това не е неочаквано – салонът е най-големият в Европа за годината, с над 210 експоната, 53 от които премиери и напълно отговаря на рекордните за Стария континент ръстове при продажби на нови коли, които се отчитат у нас през последните 18 месеца.