Да пием по бира преди път

Както няма безгрешен човек, така вероятно няма и шофьор, който никога не е нарушавал правилата. Всеки поне веднъж е надвишавал позволената скорост, забравял е да включи фаровете или да подаде мигач, спирал е за малко, качен на бордюра или пък е закъснявал да мине на преглед с колата…  Човек винаги може да сбърка. Случва се понякога да му се размине, ако полицаите не засекат нарушението. Или пък си плаща глобата и „си закача обеца на ухото“, за да му напомня друг път да внимава.

Има, обаче, едно нарушение, за което компромиси не може да има. То е чисто престъпление, равняващо се на умишлено убийство, често пъти дори масово. И това е шофирането след консумация на алкохол.

Когато човек е пил, се променя, често без дори да го осъзнава. Усещането му за скорост и разстояние е различно, преценката му за конкретна пътна ситуация не е точна, самочувствието му расте право пропорционално на погълнатия алкохол и той илюзорно се чувства господар на пътя. И дори в даден момент да усети заплаха и да реши да действа, реакциите му са силно забавени. А той е въоръжен, при това не с дървена сопа или джобно ножче. Държи в ръцете си тон и половина метал, чиято сила се умножава стократно при движение с висока скорост. Когато караме в разрешените в града 50 км/ч, само за 1 секунда колата ни изминава почти 14 метра. Напълно достатъчни, за да се случи всичко, не само с нас, но и с много други хора около нас.

Според статистиката от началото на годината близо 500 души са загубили живота си по пътищата на България и сме на челното място по брой убити при катастрофи в целия Европейски съюз. Регистрирани са над 350 произшествия, при които водачът на автомобила е употребил алкохол. Загиналите са повече от 30, а ранените – 440. Общо засечените да карат в нетрезво състояние шофьори са над 6000, като при 4920 от тях са отчетени над 1,2 промила алкохол в кръвта. Средно по 257 човека седмично остават без книжка, а на 3342 автомобила са отнети регистрационните номера, тъй като собствениците им са ги управлявали след употреба на алкохол или са ги преотстъпили на други водачи, които са били хванати да карат пияни. При това за всички ни е ясно, че регистрираните случаи са само капка в морето от подобни нарушения из градове и паланки в цялата страна.

Ние, от пресцентъра на Автомобилен салон 2017, както и акредитираните над 200 журналисти от медии в цялата страна, имахме възможност през тези 10 дни да тестваме много и различни иновативни продукти – както автомобилни технологии, така и някои други нови и интересни продукти. Един от тях е бира, свежа и приятна, и най-важното – позволена за шофьорите!

Пивоварна ЗАГОРКА навлиза във втория век от дейността си, а вече повече от 20 години  компанията е част от глобалното семейство на HEINEKEN. Портфолиото на компанията предлага разнообразие от висококачествени продукти, които българите обичат. За да бъде част от различните хубави поводи от живота и да можем да се насладим на качествено пиво, без да изпитваме угризения – идва и предложението Zagorka Maxx с 0.0% съдържание на алкохол.

Днес пивоварната в Стара Загора е една от най-модерните и иновативни в региона на Централна и Източна Европа, като същевременно с това успява да запази локалните си традиции и идентичност. Темата за отговорната консумация е силно застъпена в ДНК-то на ЗАГОРКА, която е първата компания в България, предложила безалкохолно пиво. Още през 1986 г. пивоварната произвежда първите кенчета и тогава е произведена и първата безалкохолна бира в България – „Загорка вита”.

Прочети още

В събота е първото автомобилно състезание от години насам в София и първо на осветление

60 години успешна съвместна дейност отбелязаха Българската федерация по автомобилен спорт и Съюзът на българските автомобилисти.

В 8-я ден на Автомобилен салон София 2017,  съвместна пресконференция дадоха Съюзът на българските автомобилисти и Българската федерация по автомобилен спорт. Пред журналистите застанаха председателите на СБА инж. Емил Панчев  и на БФАС доц. Владимир Илиев и две легендарни имена от българската автомобилна спортна история – Илия Чубриков и Роберт Кюркчиев.

Срещата стартира подобаващо на щанда на БФАС на откритата площ с дрифт -демонстрация от страна на пилотите на федерацията. Това е и най-високо октановата зона на изложението, където всеки ден посетителите имат възможност да видят състезателни автомобили от различните дисциплини.  В събота и в неделя на щанда ще присъстват „пистарите“ по затворен маршрут с техните автомобили. Специално за любителите на автострастите  в съботния ден ще се проведе и IV кръг от българския дрифт шампионат на паркинга на магазин „Метро“ , точно срещу Интер Експо Център.

Началото на тренировките е от 9 ч, на квалификациите от 14 ч., а на състезанието от 19 ч. Това е първото автомобилно състезание в София от години насам и първото на осветление.

Емил Панчев отбеляза, че това лято СБА отпразнува своя 60 годишен юбилей, като лично президентът на ФИА Жан Тод е посетил празника на Съюза. Заедно с това българският автомобилен спорт също празнува своята 60-годишнина, първоначално като републиканска спортна комисия към БАТК (Български автомобилен и туринг клуб), а след това и обособяването на отделна федерация – БФАС. Обявеният за най-великия автомобилен български пилот Илия Чубриков разказа за първите стъпки на автомобилния спорт у нас, за първото си участие и победа в Трансбалканското рали с Булгар Рено 8 Гордини, произведено в България. Той е един от само тримата български пилоти печелили Рали България (другите двама са Димитър Илиев (2007, 2012) и Крум Дончев (2008)).

С ясни спомени от онези години се разписа и 94-годишния автомобилен ас  и първият българин оставил името си като победител в най-голямото наше рали – Златни пясъци – Роберт Кюркчиев.  Той празнува и 50 години от победата му като първия български балкански шампион, отделно е единственият български състезател в три от стартовете на рали Монте Карло, спечелил е първата европейска титла за страната ни в планинските изкачвания и т.н. Кюркчиев  и Борис Гачев са единствените останали живи сред основателите на СБА.

Председателят на БФАС Владимир Илиев благодари на всички автомобилни пилоти от различните дисциплини, че въпреки трудните времена успяват да участват в състезания. Той благодари и на Българския спортен тотализатор за подкрепата и помощта, като изтъкна, че това е единственият спонсор на БФАС.

Прочети още

Автострасти от двете страни на столичния булевард “Цариградско шосе“

Вторият съботен ден на Автосалон София 2017 обещава да е повече от горещ

Обединена обща автомобилна арена от над 17 000 квадратни метра ще представи най-голямото струпване на конски сили в столицата. На паркинга на магазин МЕТРО цял ден гуми ще пилят участниците във финалния IV-ти кръг от дрифт шампионата на България, а в съседство в залите на Интер Експо Център ще кротуват 40 000 конски сили, притаили дъх под капаците на повече от 300 нови автомобила, изложени на Международния автомобилен салон София 2017.

Дрифт надпреварата е част от най-мащабното събитие в 25-годишната история на софийският автосалон и днес се очаква да посрещне огромен брой фенове още в ранни зори. Програмата ще започне в 9:00 със свободни тренировки клас „Про 2“, след което на всеки кръгъл час ще стартират последователно тренировките на „Про 1“ и отново „Про 2“. От 14:00 до 17:00 ч ще се проведат квалификациите, а от 18:00 до 19:00 ч. ще е откриването и представянето на пилотите. На фарове и със специално светлинно –моторно шоу от 19:00 до 21:00 ч зрителите ще наблюдават финалите – Топ 16 в двата класа, а в 21:00 ч. – и церемонията по награждаване.

Вход за публиката на дрифт шампионта – 10  и 15 лева.

Топлата връзка на станция „Интер експо център“ на софийското метро ще бъде обединяващият мост за желаещите да не пропуснат нито едно от двете събития.  Автосалон София 2017 в своите два последни дни ще посреща посетители от 10:00 до 20:00 ч., с покана за тестват на над 80 автомобила и мотоциклета, с десетки атракции, забавления, награди и изненади за всички посетители – малки и големи. Утре, в неделя, ще бъде изтеглен и късметлията, попълнил анкетна карта на изложението или в някои от шоурумите на компаниите, осигурили голямата награда – чисто нова кола по избор между 12 страхотни автомобила.

Изложението представя  44 световни марки – 36 автомобилни и 8 мотоциклетни. Премиерите и технологичните новости са над 70, а новата мобилност е представена от 28 хибридни, plug-in и изцяло електрически автомобили.

За журналистите и фотографите, отразяващи дрифт шампионата, светолоотразителните жилетки в тъмната част на състезанието са задължителни.

Прочети още

Как да се преборим със замърсяването?

Както знаете, столицата ни бе призната за един от градовете с най-мръсен въздух в Европа. Причините за това са няколко и то много явни, като най-основната от тях са автомобилите. В много големи градове на Стария континент се предприеха крути мерки, но през последните 20 години тук така и няма промяна.

Данъчната политика е тотално объркана – за нов автомобил плащаш много по-високи данъци, а с времето те постепенно спадат, дори и след 14-ата година. Хибридните автомобили с чист електрически пробег също не се ползват с никакви облекчения. Такива има единствено за електрическите, но инфраструктурата за тях не се подобрява по никакъв начин от страна на държавата, а само от компаниите производители и вносителите. В същото време обаче и покупателната способност не се е подобрила особено много и трябва да се измислят правила, които да гонят баланса между двете неща, при това скоро.

Не е тайна, че всеки втори дизелов автомобил е с премахнат катализатор. Сами можете да си представите какво количество представлява това, като към ежедневните ни автомобили включим и фирмените, както и товарните. Те не се проверяват адекватно на техническите прегледи и не се санкционират по никакъв начин от органите на реда.

В момента се провежда софийският автосалон Sofia Motor Show, където се представят най-новите автомобили. Все по-голяма част от тях са електрически или хибридни, като един от малкото борци за въвеждането на по-адекватни правила са Асоциацията на автомобилните производители ААП, които са съорганизатори на мероприятието. Ето какво сподели по темата Александър Костадинов – директор „Маркетинг и продажби“ в „Мото-Пфое“.

 

Г-н Костадинов, как регулациите променят автомобилната индустрия? Ще станат ли ДВГ „жертва“ на екологичните политики?

 

Като всяка индустрия, автомобилната следва рамките, зададени от тези, които определят политиката в дадена област. Посоката е ясна за всички потребители и производители – новото поколение мобилност, която е чиста, устойчива, автономна, с възможност да е споделена. Слуховете за смъртта на двигателя с вътрешно горене са силно преувеличени, но тенденцията е замяната му с електрически.

Може ли Европейският съюз да принуди българските потребители да се обърнат към новите и екологично чисти коли с административни мерки?

Според мен българското правителство на първо място следва да създаде нова рамка, която да стимулира използването на екологично чиста мобилност, колите по пътищата да отговарят на техническите изисквания, в това число ако имат катализатор, той да е изправен. Предизвикателствата в тази област са разбираеми за всички. На ход е държавата, която да създаде и провежда такива политики.

Еко стандартите щадят хората и околната среда, но за мнозина са скъпо удоволствие. Как да настигнем промяната?

Баланс между едното и другото е ключът към решаването на подобна дилема. В момента баланс няма – наказват се тези, които купуват нови, щадящи здравето на всички ни автомобили, и се стимулира вносът и използването на амортизирани и силно замърсяващи автомобили.

Имате ли конкретни предложения за промяна в данъчната система, която да стимулира навлизането на екологично чисти коли?

Аз бих предложил да се обърнем към добрите практики, включително на близки като икономическо развитие страни наши съседи. Редно е автомобилите, които замърсяват най-много, да плащат най-високи данъци – добър стимул потребителите да се замислят за отпечатъка, който оставя техният автомобил. Ограничения до центъра на големите градове за автомобили, които не отговарят на Евро 5 или 6, също са част от подобен подход. Данъчни стимули, екологични субсидии за електрически и хибридни автомобили са друга част от потенциални мерки.

Не на последно място е комуникацията с потребителите и осъзнаването на проблема от една страна (най- мръсен въздух в Европа) и решението, част от което сме всички ние.

Какво ни показва индустрията на Автомобилния салон в София, който ще продължи до 22-ри октомври?

Представляваните от нас марки, както и повечето производители, показват колко далеч е стигнал прогресът при автомобилите – сигурност и безопасност, ефективност, свързаност, автономия. Автомобилът през 2017 г. е много различен от този през 1987. На изложението посетителите ще могат да усетят и духа на 2027 г.

Източник: fakti.bg

Прочети още

Учреди се Национална камара на автосервизите в България

Безопасността на нашите автомобили зависи в голяма степен и от качествените ремонти, извършвани в регистрирани сервизи от обучени монтьори – в тази посока ще работи новосъздадената камара

Регламентиране на сервизната дейност и въвеждане на регистрационен режим на фирмите в бранша, ще повиши сигурността на автомобилите и безопасността на движението по пътищата, подчертават от ААП

Днес, по време на Автосалона в Интер Експо Център, бе представена новоучредената Национална камара на автосервизите в България (НКАБ). Учредители на сдружението са 5 браншови организации, които на практика обхващат почти всички дейности по сервизиране и поддръжка на автомобила: Съюзът на механичните автосервизи, Асоциацията на авторепаратурните сервизи, Асоциацията на автогаз-сервизите, Асоциацията на фирмите  работещи с автогуми и Съюзът на ключарите и автоключарите в България.

Общата цел на камарата е запълването на законово-нормативния вакуум в автосервизния бранш – липсата на правила и законова рамка, регламентиращи авторемонтната дейност, заяви Владимир Дочев, председател на УС на Национална камара на автосервизите в България. „Повишава са броят на пътните инциденти, причинени от неизправни автомобили, поради неправилни и некачествени ремонти и поддръжка, извършени от нискоквалифициран персонал и с резервни авточасти със съмнително качество. Има огромен брой сервизи, работещи в „сивия” сектор, които предлагат услуги със съмнително качество и не поемат гаранции за извършената дейност“, подчерта Дочев. По думите му България остава единствената страна в Европа, в която ремонтът на изключително отговорни системи и агрегати в автомобила (кормилна, спирачна и др.) често се извършва от неправоспособни и несертифицирани механици, което нерядко води до тежки последици. Владимир Дочев допълни, че се наблюдава тенденция към занижаване престижа на професията автомеханик, липсват добре подготвени и мотивирани специалисти, които да отговорят на нуждите на бързоразвиващия се автомобилен сектор. Затова Националната камара на автосервизите в България възнамерява да действа като обединител на усилията за повишаване на пътната безопасност в България. Камарата е отворена структура и в нея могат да членуват всички фирми, работещи в авторемонтния сектор.

Атанас Генов, председател на Национална асоциация на сервизите, извършващи авторепаратура, сподели, че целта на камарата е да подпомогне изграждането на общественото доверие в бранша – качествени ремонти от квалифицирани специалисти и респективно отговорността за пътната безопасност да остава само у водача.

България е на първо място по замърсяване на въздуха вследствие на стария автомобилен парк и на първо място (за съжаление в негативен аспект) по брой загинали вследствие на пътнотранспортни произшествия на 1000 души. Това заяви Татяна Груева – изпълнителен директор на Асоциация на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП), която също подчерта колко важно е техническото състояние на автомобилите да е на ниво. Затова от ААП от години работят за регламентиране на сервизната дейност и въвеждане на регистрационен режим на фирмите в бранша. „Некачествено извършваните ремонти и техническо обслужване на пътните превозни средства е един от факторите с висок риск за безопасността на движението по пътищата и опазване на околната среда. Много от ремонтите на автомобили се извършват от квартални, нерегистрирани и полулегални сервизи, които в по-голямата си част не познават и не спазват изискванията на производителите за техническо обслужване на автомобилите, както и не носят никаква отговорност за качеството на извършените ремонти и последствията от тях“, подчерта още Груева. По думите й регистрационният режим ще позволи последващ контрол от страна на компетентните органи и ще се подобри техническото състояние на парка, което е пряко свързано с безопасността. „От друга страна, това би дало възможност на потребителите да имат информация къде се намира сервиза, каква е неговата дейност, че е легален и че ремонтът ще има гаранция“, допълни още изпълнителният директор на ААП Татяна Груева.

Владимир Илиев – председател на Българска федерация по автомобилен спорт благодари на браншовите организации за обединяването на усилията им и каза, че един от важните въпроси по темата е къде получават квалификацията си монтьорите в сервизите. Румен Дунев от Съюза на автосервизите обърна внимание на заявеното желание НКАБ да обучава настоящи ученици от специализираните гимназии с цел квалификация и реализация на бъдещи специалисти в бранша.

За постигане на целите си камарата ще съдейства за създаване и поддържане на Централен професионален регистър на автосервизите в България, ще представлява своите членове и защитава в съответствие с националното законодателство професионалните им интереси, ще дава становища и участва в изготвянето на нормативни актове за бранша, ще подпомага разработването на специализирани стандарти за бранша, ще разработва кодекс на професионалната етика в автосервизния бранш, ще работи за недопускане на нелоялна конкуренция и неравнопоставеност между своите членове и ще организира провеждането на курсове за повишаване квалификацията на кадрите и др.

Прочети още

Десетки награди и забавления за деца и възрастни на Автосалон София 2017

Автомобилният салон София 2017 е в разгара си. Дори да сте на 5 или на 55, и да нямате шофьорска книжка, в Интер Експо Център има множество допълнителни атракции, които грабват вниманието. Едно е ясно, при посещението на автосалона, нито един член от семейството няма да скучае.

Още на входа всеки посетител попълва анкетна карта, която може да му донесе шанса да си тръгне с голямата награда на изложението – чисто нов автомобил, както и още 7 атрактивни награди.  Малчуганите ги очакват безброй забавления – снимки с  купата на Moto GP на детска почетна стълбичка за победители; импровизирано пътешествие, обяд и отмора с кемпер; палатка – гараж за автомобил. Най-добрите в игрите ще се състезават на детския кът, изграден от фирма ТЕХ-КО, на пистата за надпревара с RС колички с дистанционното управление. Има и 2 детски симулатора и специален „Айс хокей“.

Истинско изкушение за тийнейджърите са наградите от  щандовете на Mtel, DIEMA, Shell. От „Каменица“ пък подаряват бутилка безалкохолна бира и усещането „да караш пил“ чрез специални очила, които са и послание за безопасно шофиране. И обещание за: „Не карам пил!“

За търсачите на силни усещания е зоната на Българската федерация по автомобилен спорт, в партньорство с Българския спортен тотализатор и СБА. Всеки ден програмата на БФАС е различна – с представяне на състезателни автомобили и пилоти от отделните скоростни дисциплини, а всеки закупен тото-фиш гарантирано носи награда. На място шофьорите могат да се сдобият с „Членска карта“ на СБА и да получат информация за шофьорските курсове, предназначени за деца, преди да са навършили 16 години. Специално за убедените в своите отлични възможности зад волана посетители, е шанса да премерят сили във виртуален директен двубой и надпревара с автомобилен шампион в специалния статичен симулатор.  Финалът на моторния екшън в рамките на автосалона ще бъде в събота – 21 октомври. Тогава на паркинга на магазин МЕТРО ще се проведе и последният зрелищен кръг от дрифт шампионата от календара на БФКС.

Всеки ден, всеки правоспособен шофьор има възможността за тест на peĸopдeн бpoй aвтoмoбили от 41 мapĸи, cpeд ĸoитo Lехuѕ, Меrсеdеѕ-Веnz, Јеер, Јаguаr, Аudі, ВМW, ĸaĸтo и Lаdа. Bъзмoжнocт да се изпробват и двуколесните машини предоставят от  Наrlеу-Dаvіdѕоn и  Тrіumрh.

Билетите за Автосалон София 2017 струват 10 лв. Закупени по електронен път са с 2 лв. по-евтини от тези закупени на място (8 лв.) и включват до 2 часа безплатно паркиране в буферния паркинг на Метрото. Организаторите предлагат и „Семеен билет“ – за 2-ма възрастни и 2 деца – на стойност 16 лв. при закупуване онлайн или 20 лв. на каса. Ако планирате да посетите автосалона след 17.00 ч., ще спестите още 2 лева от цената. Децата под 12 години влизат безплатно, от 12 до 16 години заплащат билет от 5 лв. (4 лв. онлайн), а след 17 часа – 3 лв.

Най-голямото автомобилно изложение у нас ще продължи до 22-ри октомври. В Интер Експо Център в София са представени повече от 300 експоната на  44 световни марки (36 автомобилни и 8 мотоциклетни). Работното време за посетители е от 10.00 до 20.00 часа.

Прочети още

Haval H6 с премиера на Автосалон София 2017

Тодор Стойков, търговски директор на Българска Автомобилна индустрия, основана преди пет години, която е дистрибутор на марките Great Wall и Haval, представи най-новите модели на марките по време на Автосалон София 2017. Българска Автомобилна индустрия достави за столицата 110 модерни автобуса Yutong. В Китай предстои да бъдат въведени нови, значително по-строги норми за вредните емисии, което ще улесни хомологацията на китайските автомобили в Европа.

На тазгодишното автомобилно изложение бе представен премиерният за България модел – HAVAL H2, чийто продажби ще стартират от началото на 2018 година. Моделът се отличава с модерен дизайн, възможности за индивидуализиране и интегрирани съвременни технологии. Предлага се както с ръчна, така и с автоматична трансмисия. Клиентите могат да избират между две нива на оборудване – Comfort и Premium.

Другата премиера на Great Wall, която за съжаление посетителите на софийския автосалон не успяха да видят, е Great Wall Steed 6. Моделът е с по-голямо междуосие, има по-голямо пространство в интериора и се отличава с агресивен дизайн.

Освен HAVAL H2, на щанда на марката бе представен за първи път в Европа изцяло новия HAVAL H6 – моделът, който дебютира през април 2017 г. на автомобилното изложение в Шанхай и чийто предшественик в момента се предлага в България под марката Great Wall. HAVAL H6 е оборудван с 2-литров двигател, предлага се с голям брой асистенти и екстри, както и с 3 режима на движение. Моделът се отличава с много добро пътно поведение.

Прочети още

Автосалон София 2017: Ето как се купува кола „на сляпо“

Истинските фенове знаят точно какво искат. И точно затова са истински. Ето една интересна история от първите дни на най-голямото събитие за тази година в бранша – Автомобилният салон София 2017.

Запален млад клиент трябва 6 месеца да чака, за да може да види и докосне колата, която е предплатил. Интересното в случая е, че когато той е капарирал избраницата си, дори не е знаел колко всъщност струва тя.

През месец май тази година младежът влиза в шоурум и иска да купи най-бързата кола с предно предаване, поставила рекорд на пистата Нюрбургринг – новата версия на Honda Civic Type R. Търговците му отговарят, че имат на разположение предишния вариант на бегачката, но за новата няма как да сключат договор, защото все още дори в Европа цената не е обявена – колата ще бъде представена на изложението във Франкфурт, след това ще бъде предоставена на дилърите и чак от есента ще влезе в продажба. А конкретно за нашата страна, това може да се случи чак след като моделът бъде представен на пресконференция в рамките на Автосалон София 2017, което означава от 14 октомври нататък. Младият човек обаче знае точно какво иска и настоява да остави капаро, за да получи още първия екземпляр. След кратка сметка, базирана на цената на предишната модификация, той оставя приблизително 90% от стойността на колата, като цялото плащане да бъде изравнено, когато неговият Type R дойде в България.

Така историята на тази „сделка на сляпо“ завършва с хепиенд в първия ден на софийското автомобилно изложение. Тогава, минути след официалното представяне на колата в Интер Експо Център, той е повикан в шоурума на фирмата в Пловдив, за да види своята красавица. Следва бърза регистрация в КАТ и се очаква до дни младият клиент и Civic Type R най-накрая да се съберат. До момента сключените договори за този супер модел в България са почти 10.

Еуфорията по най-бързата Honda води до странни търговски практики и на други места по света. Бройките са ограничени, дори и за САЩ, така че дилърствата там са получили само по една кола, независимо колко са поръчали. В едно от тях търговецът е решил, че иска да задържи колата възможно най-дълго, за да могат клиентите да я виждат. Затова е сложил цена, с 30% по висока от реалната и е вярвал, че никой няма да иска да я плати. Е, сгрешил е. Автомобилът е купен на втория ден, въпреки че клиентът е бил ясно уведомен, че плаща свръх цена.

Идеята, макар и без да е постигнала търсения резултат, е била възприета от много представителства на марката в САЩ. Като следствие на този случай, обявените цени на Type R в Щатите си остават с приблизително 30% по-високи. Въпреки това автомобилите не достигат.

Прочети още

Mazda и Skoda пускат нови играчи в SUV-лигата

Новият компактен SUV Skoda Karoq е премиерата на щанда на марката на Автомобилния салон в София. Новият високопроходим модел идва като наследник на Yeti, за да ни впечатли с авантюристичния си дух и забележителни качества. Напълно новият компактен кросоувър изпъква с динамичния си дизайн и с многобройни кристални елементи, традиционни за Чехия. Моделът предлага щедро пространство в интериора и багажното отделение, нови полезни асистиращи системи, изцяло LED предни светлини и за първи път при Skoda – дигитално табло за управление. Новият Karoq се предлага с пет двигателя с мощност от 115 до 190 к.с., четири от които са напълно нови. Всички са с турбокомпресор и директно впръскване, старт-стоп технология и система за рекуперация на спирачната енергия. Агрегатите са съчетани с 6-степенна механична предавателна кутия или 7-степенна автоматична DSG с двоен съединител. Като опция е налично и задвижване 4×4. В новата Skoda Karoq, по традиция за марката, са внедрени куп хитроумни решения, като системата за плъзгане напред-назад на задните седалки VarioFlex и електрическата багажна врата, която може да се отвори или затвори отвътре, чрез бутон в интериора.

На автомобилното изложение в столицата посетителите могат да разгледат и новата Octavia RS 245 – спортният модел в гамата на чехите. Най-бързата Skoda сега става още по-мощна, по-динамична и носи още повече емоции във всекидневието, защото този спортен автомобил не прави компромиси нито с комфорта на возене, нито с обема на багажника и всичко друго, от което се нуждаем в колата си всеки ден. Същевременно новият топ вариант осигурява мощност от 245 к.с. и позволява ускорение от 0 до 100 км/ч само за 6,6 секунди. Иновативната система за осветеност осигурява още по-безопасно шофиране, а благодарение на вградения Wi-Fi хотспот, всички на борда на Octavia RS 245 могат да са постоянно онлайн. Множество асистиращи системи допринасят за повече комфорт и безопасност по време на пътуване. Капацитетът на вътрешното пространство и на багажника си остава ненадминат за мащабите на компактния сегмент. На щанда на Skoda са изложени също и обновените моделите Citigo, Rapid, Rapid Spaceback, Octavia и Octavia Combi, както и Fabia Monte Carlo, Fabia Combi, и разбира се новият 7-местен високопроходим модел Kodiaq. За почитателите на спортния лукс флагманът Superb е в специална версия Sportline с атрактивния цвят Dragon skin.

Новото поколение на кросоувъра Mazda CX-5 прави своята премиера на автосалона в София. В новия модел са съчетани последните разработки на Mazda в областта на дизайна и технологиите. Второто издание на кросоувъра ще предложи на своите собственици ново измерение на удоволствието от шофиране. Дизайнът на новата Mazda CX-5 е направена в новата философия KODO – „Душата на движението”, който придава ярък облик на колата. Новият модел се различава най-съществено по по-тесните предни фарове и триизмерната хромирана рамка на радиаторната решетка, която вече е огъната и се стрелва под светлините. Автомобилът се предлага с два бензинови двигателя SkyActiv-G 2.0 и 2.5, както и с дизелов SkyActiv-D 2.2. И трите двигателя се комбинират с 6-степенна механична скоростна кутия, а като опция се предлага и 6-степенна автоматична трансмисия. Предлага се и задвижване на четирите колела i-Activ AWD, която при приплъзване на предните колела и бързо прехвърля тяга и на задните.

Другият акцент на щанда на Mazda е уникалният роудстър Mazda MX-5 RF с прибиращ се твърд покрив. Новата версия MX-5 RF е оборудвана с една от най-бързите системи за управление на покрива. Таванът може да се отваря и затваря с натискане на бутон дори и по време на движение със скорост до 10 км/ч. Новата Mazda MX-5 се предлага с 1,5-литров 4-цилиндров бензинов двигател с мощност 131 к.с. и 6-степенна механична скоростна кутия. Ако това не е достатъчно, има и по-мощен 2я0-литров вариант със 160 к.с., който се комбинира с 6-степенна механична скоростна кутия или опционалната 6-степенна автоматична трансмисия.

На щанда ма Mazda посетитилити могат да разгледат цялата гама на японската марка – от градската Mazda 2 и компактнaта Mazda 3 до кросоувъра CX-3 и флагмана Mazda 6.

Прочети още

Официални партньори Official partners


Официален медиен партньор Official media partner


Партньори Partners